Monday 13 June 2011

10 TIANG KENA TINGGAL

Ni nk story mory ckit ni.. aku ni selalu keluar malam jgk la.. boleh dikatakan hari2. sebab bosan tak tau malam nk buat ape kan.. klw siang memang tau sangat nk buat ape. tak payah cakap.. klw pagi tu pkul 8 baru nak masok mmpi dah kena gegar. aduhh kacau line je..

Haa sambung cerite pasal keluar malam ni.. biase aku lepak kt Restoran Ceria Maju kt Btu Pahat ni.. kwan aku ade bisnes satay kt sana.. tu yg aku slalu dtg tu.. dok2 teman dia.. dok tolong dia.. tolong tengok je.. hehe.. best jgk ah tengok dia meniage satay ni.. rasa macam nk tolong kipaskan je satay tu.. tgk ramai customer yang beli aku macam nk pacak payung jgk je sebelah payung dia tu.. hehe.. juz kidding je.. gler x baik kan aku ni membe nak buat bisnes g kacau tmpat dia..

Ok2 biase aku keluar menghilangkan kesunyian start pkul 9 lbih gtu la.. sembang2 tgk jam dah pkul 12.. huh xperasan cepat betol masa ni..
membe: rilex ah sop malam masih muda
aku     : x boleh ah nnt mak marah..
membe: yelahh anak mak.
aku     : haha.. (padahal nk kena tido awal sebab esok ade kerja.. saje bg alasan emak marah.. haha)

Nih yang cerita pasal kena tinggal 10 tiang ni.. asal balik je mesti aku merempit.. haa nmpk muke suci kan.. tapi kaki rempit (suci ker??).. ok lg 200 meter nk sampai rumah.. start dari situlah aku pulas sampai habis.. vrooommmmmm.. tanpa menoleh ke kiri dan ke kanan aku terus pecuttt.. bile dah sampai depan rumah.. dalam hati aku cakap, huh lega.. haa mesti pelik kan asal aku nk sampai rumah je aku pecut.. sebab dekat2 dengan rumah aku ade KUBUR.. takuttttttt..



Bukan 10 tiang lampu.. 10 tiang batu nisan je.. bak dlm cter hantu kak limah.. haha.. dah la dekat situ gelap giler.. dah malam2 cmgni kenderaan 1 pun xde lalu.. klw ade memang aku follow dia je lah.. klw dia pecut aku pecut.. klw dia slow macam kura2 aku pun slow je laa.. haha.. klw ikotkan hati nk je patah balik tdo rumah member ker.. esok pg je baru balik.. padahal kubur je kan.. bukan nyer ade pape kan.. haha biaselah perasaaan kita je.. tu lah selalu sngt tgk cerita hantu kan..

Di tanah perkuburan itulah jgk mak kandung tersayang aku dikebumikan.. time tu aku kecik lg.. time tadika.. even aku macam x tau pape tp seingat aku time tu aku sedih.. semua aku tgk terkumat kamit mulutnya baca ape tah.. aku hanya bermain di sisi arwah ibuku yg hanya mendiamkan diri.. Allah lebih menyayanginya..



Makkk, saya sayang emak.. kasih syg mak berikan selama 6 tahun tak cukup.. tp nak buat macam mana.. Allah lebih menyayangi mak.. satu hari nanti pasti kte akn berjumpa.. InsyaAllah.. Al-Fatihah....

Now aku sngt bersyukur sebab dapat mak baru yg baik hati.. dua2 aku sayang..

No comments:

Post a Comment